Dekarbonizace

metodou Wallnutblast – čištění saní u všech benzinových a naftových  motorů BMW, Mini , WV, Škoda,  AUDI, Seat a některé přímovstřikové benzinové Peugeot, Mitsubishi, Mazda.
 

Čištění sacích komor u benzinových a dieselových motorů s vysokotlakým vstřikem

Shrnutí hlavních poznatků karbonizace přímovstřikových BMW benzinových motorů-zaměřeno na motory N43/N53/N54/N55, ale platné všeobecně pro všechny moderní přímovstřikové motory bez ohledu na značku

Máte najeto více než 100-120tkm a zlobí vás nerovnoměrný volnoběh, častější misfires a línější motor? Trápí vás nekonečné výměny nebo prohazování svíček, cívek a vstřikovačů, které nikam nevedou? Diagnostika neukazuje žádné aktivní chyby, ale přesto cítíte, že je váš motor jiný než kdysi?

Všechny tyto motory (a to neplatí jen pro BMW) potřebují jednou za čas (na základě doposud získaných zkušeností doporučujeme interval ideálně po 60tkm při čtvrté výměně oleje nebo maximálně 80-100tkm) provést důkladné pročištění zakarbonovaného sání –  nejlépe mechanickou cestou. Varujeme před používání jiných metod (chemická cesta např. s přípravky BG nebo vodíkový carbon cleaning- u kterých vám jejich dodavatelé ani nejsou ochotni udělat fotodokumentaci stavu před a po servisu) – u obou metod sice dochází k uvolnění nebo alespoň částečnému uvolnění karbonové vrstvy, ale tyto nečistoty nejsou odsávány mimo prostor motoru ale jsou uvolněny pod ventily a do válců kde mohou (a často to při silné karbonizaci také udělají) způsobit vážné poškození motoru. V případě suché karbonizace (pokud používáte oil catch can) způsobují uvolněné karbonové šupiny poškrábání na válcích a vrtání, v případě mastné karbonizace způsobí uvolněná žvýkačka třeba netěsnost ventilu a ztrátu komprese válce

Stav sacích komor po cca 80.000 km

Protože nejsme žádní vynálezci, ale praktikové vytvořili jsme na základě dílenských procesů BMW (v Německu a USA…v Česku až do konce roku 2019 nebyl žádný autorizák schopný a ochotný něco podobného provést) vylepšené postupy, které váš motor dostanou opět do formy

Stav sací komory po našem čistění

Co velký servis sacího traktu zahrnuje?

– Důkladné vyčištění sacích portů a ventilů vašeho motoru mechanickou cestou tryskání ořechovými skořápkami s chemickým finišem (včetně fotodokumentace jednotlivých sacích portů před a po)
– Vyčistění EGR ventilu; na přání i zaslepení EGR ventilu ( s 90% redukcí průchodu spalin, tato verze nepotřebuje úplné odkodování EGR)
– Vyčištění throttle boxu, v případě potřeby (nad 150tkm i výměna těsnění)
– Vyčištění sacího potrubí soustavy
– Výměna těsnění sání
– Kontrola a vyčištění DISA klapek (u N53)
– Kontrola svíček, ověřeni správné kalibrace pro jednotlivé typy motorů
– Kontrola a ověření správného nakódování vstřikovačů
–  Vstupní diagnostika
– Výstupní diagnostika

Dále je při tomto servisu možno po dohodě provést:

– Kontrola a vyčištění startéru
– Výměna sensoru nízkého tlaku palivové soustavy LPFP (výměna zdarma, originál sensor cca 2000kč)- doporučeno při nájezduu přes 150tkm

Tolik stručně pro ty z vás, kteří se o motor opravdu zajímáte….ti zručnější už si tím možná částečně i prošli…těm ostatním nabízíme výše uvedený servisní balíček za zajímavých podmínek

Další ukázky stavu komor u motorů zákazníků

Chcete vědět víc? Kontaktujte nás